undervisere

Kvalificerede undervisere med mange års erfaring

Jens bache astanga yoga copenhagen underviser

Jens Bache

Jens er level 1 autoriseret af Pattabhi Jois og Sharath Jois fra KPJAYI Mysore i Indien. På UC Berkley mødte Jens for første gang astanga yoga i 1997. I slutningen af 1998 blev han en del af en lille gruppe udøvere, og begyndte at rejse rundt til workshops og retreats i Europa samt organiserede samme i Danmark. Sammen med Susanna Finocchi er han stifter af Astanga Yoga Copenhagen.

 I 2001 mødte Jens for første gang Guruji og er siden 2003 rejst regelmæssigt til Mysore. I 2011 og igen i 2018 har han haft æren af at assistere sin lærer Sharath Jois i shalaen i Mysore. Derudover fordyber han sig i blandt anden chanting, filosofi og sanskrit under sine ophold i Indien.

Til dagligt studerer Jens indologi på København Universitet. Han har en god relation til den Indiske Ambassade i København og var  i efteråret 2017 repræsentant for Danmark på “International Yoga Conference for Wellness” i New Delhi med oplæg om “Yoga in Denmark”. Han var med i arbejdsgruppen i forbindelse med den internationale yoga dag 2018 i Kongens Have, afholdt af den Indiske Ambassade, hvor han præsenterede Astanga Yoga.

urdhva-kukkutasana-a (1)

Susanna Finocchi

Susanna er level 2 autoriseret af Pattabhi Jois og Sharath Jois fra KPJAYI Mysore i Indien. Hun begyndte sin praksis i 1993 og har således over 25 års erfaring. Sammen med Jens Bache er Susanna stifter af Astanga Yoga Copenhagen og har frem til sommeren 2018 undervist på dagligbasis i shalaen.

 Hendes første besøg i Mysore var i 1995 og siden 2003 er hun regelmæssigt rejst til Mysore for at fordybe sin praksis. Susanna har læst sanskrit på Københavns Universitet, og studerer også sanskrit, chanting og filosofi under sine ophold i Mysore.

 I dag har Susanna sin base i sin hjemby, Rom, hvorfra hun rejser rundt i Europa og afholder workshops for dedikerede udøvere af astanga yoga. Hun har stadig tæt kontakt til shalaen i København og stor betydning for retningen i undervisningen.